Etter å ha hatt anlegg i familiebilen i snart ett år, føler jeg nå at det begynner å bli på tide med en aldri så liten utskiftning/oppgradering..
Dette er da oppsettet som har stått i bilen til nå:
- 2stk. Earthquake DB-15R
- Hifonics BX 1500D
- Hifonics ZX 4400
- Earthquake Focus- serie til front og hattehylle
- Div kabler fra Soundstream
I første omgang har jeg tenkt å oppgradere subben til noe av høyere kvalitet, men først blir det ny kasse på gamlesubbene.
Ettersom jeg med tiden har fått litt mer forståelse innenfor bilstereo, har jeg skjønt at det ikke bare er om å gjøre å kjøpe det største og billigste man får tak i, hive det inn i en kasse hvor man i langt større grad har tatt hensyn til bagasjerommet, istedet for elementene, og tro at det vil spille som en drøm (noe jeg har fått erfart). For eksempel har jeg da funnet ut at disse elementene, som jeg har brukt i en portet kasse (som har vært alt for liten), egentlig trives best i en lukket kasse. Bestemte meg da for å prøve dette for å høre hvordan de faktisk ville høres ut i forhold til hverandre!
Dette er da hva jeg har hold på med de siste par dagene:
[24 - 26 /07]
Opp med den gamle kassa..
Elementene sammen med "plantegningen".
Da var man i gang med å kutte noen plater..
Så streika saga... Fant til slutt ut at det var kontaktfeil i ledningen, så den ble byttet ut med en annen vi hadde liggende.
Så var det i gang igjen..
[29 /07]
Da var en lenge etterlengtet pakke ankommet.
Kjøpte også en eske dempeull fra Installbay Tønsberg
Dette er da oppsettet som har stått i bilen til nå:
- 2stk. Earthquake DB-15R
- Hifonics BX 1500D
- Hifonics ZX 4400
- Earthquake Focus- serie til front og hattehylle
- Div kabler fra Soundstream
I første omgang har jeg tenkt å oppgradere subben til noe av høyere kvalitet, men først blir det ny kasse på gamlesubbene.
Ettersom jeg med tiden har fått litt mer forståelse innenfor bilstereo, har jeg skjønt at det ikke bare er om å gjøre å kjøpe det største og billigste man får tak i, hive det inn i en kasse hvor man i langt større grad har tatt hensyn til bagasjerommet, istedet for elementene, og tro at det vil spille som en drøm (noe jeg har fått erfart). For eksempel har jeg da funnet ut at disse elementene, som jeg har brukt i en portet kasse (som har vært alt for liten), egentlig trives best i en lukket kasse. Bestemte meg da for å prøve dette for å høre hvordan de faktisk ville høres ut i forhold til hverandre!
Dette er da hva jeg har hold på med de siste par dagene:
[24 - 26 /07]
Opp med den gamle kassa..
Elementene sammen med "plantegningen".
Da var man i gang med å kutte noen plater..
Så streika saga... Fant til slutt ut at det var kontaktfeil i ledningen, så den ble byttet ut med en annen vi hadde liggende.
Så var det i gang igjen..
[29 /07]
Da var en lenge etterlengtet pakke ankommet.
Kjøpte også en eske dempeull fra Installbay Tønsberg
Comment